Byg dit eget forløb
Tilpas eksisterende opgaver, øvelser og kunstværker til dit eget undervisningsforløb.
Forløb (18)
Færdige undervisningsforløb udarbejdet af SMK Connect.
Det moderne gennembrud: Det lange forløb
Udskoling
6 lektioner og 15 minutter
Formålet med dette forløb er at styrke elevernes kritiske sans gennem en undersøgelse af Det moderne gennembrud og perspektivering til vores egen samtid. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Det Moderne Gennembrud: Det mellemlange forløb
Udskoling
4 lektioner
Formålet med dette forløb er at styrke elevernes kritiske sans gennem en undersøgelse af Det moderne gennembruds kunst og historiske kontekst og ved at perspektivere til vores egen samtid. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Det Moderne Gennembrud: Det korte forløb
Udskoling
2 lektioner og 15 minutter
Formålet med dette forløb er at styrke elevernes kritiske sans gennem en undersøgelse af Det moderne gennembrud og ved at perspektivere til både Guldalderen og vores egen samtid. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Forhold, fællesskaber og forelskelse: Det lange forløb
Udskoling
4 lektioner og 40 minutter
Formålet med forløbet er at lade eleverne beskæftige sig med kroppe og følelser, både fysisk, abstrakt og symbolsk, med udgangspunkt i forskellige kunstværker. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Forhold, fællesskaber og forelskelse: Det mellemlange forløb
Udskoling
3 lektioner og 10 minutter
Formålet med forløbet er at lade eleverne beskæftige sig med kroppe og følelser, både fysisk, abstrakt og symbolsk, med udgangspunkt i forskellige kunstværker. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Forhold, fællesskaber og forelskelse: Det korte forløb
Udskoling
Under 1 lektion
Formålet med forløbet er at lade eleverne beskæftige sig med kroppe og følelser, både fysisk, abstrakt og symbolsk, med udgangspunkt i forskellige kunstværker. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
SOSU - Mødet med borgeren: Det lange forløb
Ungdomsuddannelse
7 lektioner og 40 minutter
Formålet med dette forløb er at undersøge mødet med nye mennesker og deres livshistorier. Hvad betyder vores minder og vores hjem, og hvilke genstande fortæller noget om et hjem og en person? Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
SOSU - Mødet med borgeren: Det mellemlange forløb
Ungdomsuddannelse
4 lektioner og 30 minutter
Formålet med dette forløb er at undersøge mødet med fremmede mennesker, deres livshistorier og kroppe. Hvad betyder vores minder og vores hjem, og hvilke genstande fortæller noget om et hjem og en person? Når I har afsluttet forløbet har eleverne bl.a. arbejdet med:
SOSU - Mødet med borgeren: Det korte forløb
Ungdomsuddannelse
3 lektioner og 5 minutter
Formålet med dette forløb er at undersøge mødet med et hjem og de historier, der ligger i hjemmets personlige genstande. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Og hvor har du så hjemme? Det lange forløb
Mellemtrin
8 lektioner
Formålet med dette forløb er at undersøge hjemmets regler, stemninger og dufte og dets tilhørsforhold til en by eller en lokal kontekst. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Og hvor har du så hjemme? Det mellemlange forløb
Mellemtrin
5 lektioner og 35 minutter
Formålet med dette forløb er at undersøge mødet med et hjem og de historier, der ligger i hjemmets personlige genstande og lyde. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Og hvor har du så hjemme? Det korte forløb
Mellemtrin
3 lektioner og 30 minutter
Formålet med dette forløb er at undersøge hjemmets regler, stemninger og dufte og at skabe drømmehuse. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Dansk Guldalder: Det lange forløb
Udskoling
5 lektioner og 10 minutter
Formålet med forløbet er at lade eleverne undersøge kunsten fra den danske guldalder gennem forskellige materialer og digitale værktøjer, for herigennem at perspektivere historien til deres egen samtid. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Dansk Guldalder: Det mellemlange forløb
Udskoling
3 lektioner og 10 minutter
Formålet med forløbet er at lade eleverne undersøge kunsten fra den danske guldalder gennem forskellige materialer og digitale værktøjer, for herigennem at perspektivere historien til deres egen samtid. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Dansk Guldalder: Det korte forløb
Udskoling
1 lektion og 30 minutter
Formålet med forløbet er at lade eleverne undersøge kunsten fra den danske guldalder gennem forskellige materialer og digitale værktøjer, for herigennem at perspektivere historien til deres egen samtid. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Eventyrlige væsner: Det lange forløb
Indskoling
7 lektioner
Formålet med forløbet er at aktivere elevernes fantasi og nysgerrighed, når de med forskellige materialer skal skabe deres egne væsner og herigennem forholde sig til deres egen væren i verden. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Eventyrlige væsner: Det korte forløb
Indskoling
2 lektioner og 40 minutter
Formålet med forløbet er at aktivere elevernes fantasi og nysgerrighed, når de med forskellige materialer skal skabe deres egne væsner og herigennem forholde sig til deres egen væren i verden. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
Eventyrlige væsner: Det mellemlange forløb
Indskoling
5 lektioner og 30 minutter
Formålet med forløbet er at aktivere elevernes fantasi og nysgerrighed, når de med forskellige materialer skal skabe deres egne væsner og herigennem forholde sig til deres egen væren i verden. Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med: