© Wilhelm Freddie / VISDA
Forløb
Kunstværket er anvendt i følgende undervisningsforløb udarbejdet af SMK Connect.

Surrealisme
Formålet med forløbet er at lade eleverne udforske de historiske og samfundsmæssige forhold, der dannede baggrund for surrealisternes opgør med rationalismen og de etablerede kunstformer. Eleverne skal arbejde med manifestet som et kunstnerisk og ideologisk udtryk og undersøge kunst, der kan vække debat og forargelse – men måske også være med til at forandre verden.
Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
- At undersøge historiske og nutidige manifester.
- At forstå hvordan idéer og ideologier formidles og organiseres gennem tekst.
- At træne samarbejde, argumentation og skriftlig formidling.
- At undersøge kunsten som katalysator for forandring og debat.

Surrealisme
Formålet med forløbet er at lade eleverne udforske surrealismens eksperimenterende arbejdsformer og metoder som inspiration for egne processer. De skal eksperimentere med form og materiale og reflektere over, hvordan man kan fortolke oplevelser og stemninger. Dertil skal eleverne undersøge, hvordan det urovækkende og det ubevidste kan omsættes til visuelle og filmiske fortællinger
Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:
- At afprøve surrealisternes metoder og lade sig inspirere af deres arbejdsformer.
- At indgå i en umiddelbar og spontan proces med en legende og eksperimenterende tilgang.
- At fortolke og undersøge forskellige kunstneriske udtryk og formsprog.
- At undersøge begrebet das Unheimlich og udvikle egne idéer og udtryk gennem film.

Tilpas eksisterende opgaver, øvelser og kunstværker til dit eget undervisningsforløb.